Dragi absolvenți, cursanți, profi și prieteni,

Vă transmitem cele mai bune gânduri în această perioadă de încercare socială și economică. Sperăm să trecem împreună peste ea, mai buni, mai maturi și mai asumați, personal și în business.

Avem nevoie de solidaritate, de businessuri care să se sprijine unele pe celelalte și care să sprijine comunitățile iar implicarea societății civile și a businessurilor ne bucură și ne dă speranță (sperăm să putem susține aceste punți de colaborare și după pandemie). De exemplu, Auchan și Leroy Merlin invită mediul de afaceri să participe la amenajarea unei prime unități pre-spitalicești în București-Ilfov. Kaufland România face un pas în față altfel: compania va plăti în avans cu trei luni taxele şi impozitele din România, în valoare de 69 mil. lei 👏  Dacă vreți să vedeți ce branduri merită respect, Revista BIZ a strâns o listă de companii de bine. 🥇

În astfel de perioade incerte, viziunea strategică e mai importantă ca oricând. E vital să revenim la misiunea și la valorile de brand și să continuăm să comunicăm, în linie cu acestea. Strategi de pe plan local și internațional avertizează că donațiile bănești, oricât de utile, nu ajută în brand equity precum acțiunile pornite din însăși esența brandului. Însă opțiunea cea mai dăunătoare este ca brandurile să intre într-un regim de silentio stampa:

„Există riscul pierderii echității de brand atunci când publicitatea se oprește și, totodată, avem oportunitatea de a folosi acest timp pentru a construi și întări relația unui brand cu publicurile sale. Înțelegerea dorințelor consumatorilor în aceste momente e de importanță critică – și poate fi vorba, de exemplu, de reasigurări despre curățenia magazinului sau despre susținerea propriilor angajați, mai curând decât despre produsul de bază”.

Scrie Oliver McAteer, pentru Campaign. Pe larg, aici.

Continuăm, deci, să comunicăm, cu empatie și bun simț, încercând să gândim o strategie care să aducă utilitate reală oamenilor.

Consumatorii sunt foarte atenți la ceea ce fac brandurile, în această perioadă scroll-intensive, avertizează și Victor Rotariu și Marian Petcu, de la Group M. Aceștia au realizat un studiu despre impactul coronavirusului în industria de marcomm, disponibil aici. Dragoș Stanca a stat de vorbă cu ei și puteți asculta aici podcastul.

Noi le recomandăm brandurilor să arate că pun oamenii înaintea profitului. „Prietenul la nevoie se cunoaște”. Noi relaționăm cu brandurile ca niște oameni: decă brandul ajută, și clientul va ajuta.




Ce se mai întâmplă la Școală?

Modulul Media continuă online, pe Zoom deocamdată (atenție, însă, se pare că Zoom are ceva probleme de securitate, citim aici și ne gândim că cybersecurity devine o zonă și mai importantă o dată cu mutarea vieții sociale și profesionale pe net).

Cursul Alexandrei Dimitriu a mers smooth pe Zoom.

Modulul Fundamente e aproape gata, profii evaluează lucrările de acasă și apoi ne vedem online ca să discutăm feedbackul. Abia așteptăm să ne putem sărbători absolvenții 🎊

Modulul Strategic trebuia să înceapă vineri, însă, discutând cu profii și cursanții am hotărât că e mai bine să îl amânăm pentru la toamnă, ca să putem dezbate, să putem lucra cu cifre pe simulări de business și să avem experiența completă. Modulul Digital era deja programat pentru la toamnă.


Vrei să fii mentor?

Dacă vrei și poți să susții unui student la marketing sau comunicare, te poți înscrie ca mentor, aici. Acest lucru înseamnă 6 întâlniri individuale întinse pe câteva luni în care să stați de vorbă relaxat și tu să îi povestești juniorului cum stă treaba în industrie. 


Alte lucruri care ne-au plăcut zilele astea 👇

Cum să NU comunicăm în această perioadă – Tom Fishburne.

Națiunile Unite lansează un brief către creativii de pretutindeni pentru a ajuta la comunicarea măsurilor anti-coronavirus dar și pentru a mobiliza solidaritatea. Îl găsiți aici.

Q is for Quarantine e o carte de colorat pentru micuți, realizată de doi freelanceri din state. E super simpatică și poate fi descărcată de aici.

Avon își adaptează misiunea tradițională de susținere a femeilor în timpul pandemiei, alocând 1 mil. $ victimelor violenței. În plus, vor dona obiecte de necesitate centrelor care se ocupă de victime, declară CEO-ul Angela Crețu, în contextul în care violența crește în timpul izolării. Detalii aici.

A avut loc Reinvention Summit, organizat de Nadya Zhexembayeva iar înregistrările și exercițiile sunt disponibile, gratuit, aici. Un citat de la Reinvention Summit care a rămas cu noi:

The world is not in quarantine. It is cocooning.”

Unilever spune că, pe lângă donații, își va plăti agențiile mici în avans. Nu e clar cum le selectează, însă e un bun exemplu de etică corporatistă.

Cu SXSW anulat, Mailchimp oferă o mulțime de scurtmetraje din cadrul festivalului, gratuit, aici

Ioana Păun face Retro Radio: o emisiune live, prin telefon, în care povestește cu bunici și bunicuțe izolate pe timp de pandemie.

Două exemple de strategii de brand locale pe care le-am apreciat

Prietenul la nevoie se cunoaște + utilitate digitală.

Înainte de pandemie, cei de la ialoc.ro pregăteau o funcționalitate de card cadou la restaurante, dar în contextul actual au transformat-o într-un produs care ajută afacerile mici să aibă vânzare amânată. Deja au depășit 100 de afaceri mici și au integrat și o misiune socială: pentru fiecare masă cumpărată #Acum, donează o masă pentru cadre medicale și persoane vulnerabile.

Dacă vă e drag de un mic magazin artizanal care e închis și nu poate livra, puteți lua un card cadou și astfel puteți susține un antreprenor să reziste crizei.

Grain Trip: community engagement

Tot în ideea utilității de brand pe timp de pandemie, ne-a plăcut mult felul în care Grain Tripun producător de pâine craft despre care nu auziseră prea mulți pre-covid, au găsit un insight (oamenii au devenit curioși să își coacă propria pâine, dar nu au mai găsit drojdie 😱) și au acționat rapid și util. Au creat grupul Homebakers by Grain Trip unde publică rețete de maia și de pâine, răspund nedumeririlor oamenilor, în încurajează și… creează efectiv o mică oază digitală de good vibes ✌️

Play for the world: o nouă campanie de la Nike dedicată atleților care acum joacă la interior. Ne-a plăcut această campanie copy-driven 🙂

Sperăm că aceste gânduri, exemple și resurse v-au inspirat și vă sunt de folos.

Să ne vedem cu bine!

#StaySafe x #StaySmart x #NeverStopLearning