…dacă i-ai spune.

Te-ai gândit să mergi la șeful tău și să îi zici  că ai vrea la Școala IAA ? E foarte posibil să ai plăcuta surpriză să primești cursul din partea companiei.

Mulți manageri locali ne-au mărturisit că proactivitatea e una dintre trăsăturile care îi impresionează cel mai mult. Dacă un membru al echipei le cere să facă un curs prin care să se dezvolte profesional, cum ar fi unul dintre Modulele Școlii IAA, cel mai adesea acceptă.

Leaderii înțeleg și apreciază nevoia de dezvoltare continuă a angajaților, în contextul în care mediul de business este într-o continuă schimbare, ciclurile de viață ale produselor sunt mult mai scurte decât acum 20-30 de ani, iar automatizarea duce, încet-încet, la dispariția joburilor execuționale.

Conform Eurostat, România se află la coada clasamentului european și în ceea ce privește dezvoltarea continuă. Cel mai adesea trainingurile sunt realizate de angajator, 45.5% în cazul țării noastre, însă acest lucru poate însemna că trainingul oferă doar o perspectivă a companiei asupra respectivelor abilități și nu un context mai larg, al industriei.

Nevoia unei forțe de muncă calificate, cu competențe la zi cu nevoile de business, pentru o dezvoltare durabilă a societății este o preocupare constantă a politicilor publice internaționale, cum ar fi, spre exemplu, această propunere strategică realizată de International Labour Office pentru G20: A Skilled Workforce for Strong, Sustainable and Balanced Growth. Bineînțeles, educația este cea care fundamentează și obiectivele Națiunilor Unite: fără educație continuă nu putem vorbi despre creștere economică (competențele forței de muncă trebuie să fie la paritate cu dezvoltarea tehnologică), despre reducerea inegalităților, orașe sustenabile și comunități implicate și cu atât mai puțin despre inovație și dezvoltare. Poate ajută să îi menționezi și aceste direcții și recomandări UN șefului tău, ca să pui lucrurile în perspectivă.

Ești gata să investești în tine?

Sursă: Peter Fogden, Unsplash

Iată câteva argumente care să îți susțină propunerea

  1. Construiește-ți deștept case-ul: prezintă propunerea în perspectiva de business și cum investiția în tine e de fapt o investiție de business.
  2. Gândește-te la impactul pe care cursul îl va avea asupra muncii tale,  spre exemplu vei avea o abordare mai largă și mai strategică sau îți vei îmbunătăți skill-urile de prezentare publică.
  3. Arată-i ce au povestit alți absolvenți despre Școală, și anume că înveți niște principii de gândire.

Găsești pe blog  poveștile șefilor de promoție care și-au împărtășit experiența la Școala IAA cum ar fi Ina-Alice Dănilă, Laura Topuzu, Adrian Pașita. Raluca Dascălu, șefă de promoție a seriei 8 de la Modulul Digital, mărturisea, în acest interviu super insightful:

Cred că modelul de gândire de la Modulul Digital se aplică în orice domeniu. De exemplu, nu trebuie să pleci de la ce vrei tu ca brand, ci de la ce problemă sau tensiune, cum o numim la școală, are cel căruia i te adresezi. Și asta e ceva care mă ajută și dacă scriu un articol pe blog sau un comunicat de presă, și dacă facem o campanie de CSR.

Sau îi poți arăta unul dintre video testimonialele, cum ar fi acesta, cu Alina Iacob:

Despre efectul Școlii IAA a mai povestit și Alina Iacob, Radu Saizu și Alin Osain.

4. Evidențiază cum poți da și tu mai departe echipei tale lucrurile învățate: poate faceți un prânz la care povestești despre lucrurile care te-au impresionat, sau o joi după work, pe relaxare și sharing.

5. Poți lega propunerea de una dintre valorile companiei și aici poți menționa această cercetare realizată de IBM prin care arată faptul că skillurile legate de o valoare a companiei determină o creștere de 10% în productivitate.

6. Îi poți aminti că plata se poate face și în 4 rate egale iar dacă sunteți cumva un grup mai mare compania poate avea discount de grup.

Poți încerca și o abordare prin perechi de întrebări, cum ar fi:

  • Preferă un angajat care își face jobul fără să îl intereseze the big picture? Sau un angajat care înțelege cum eforturile sale contribuie la întreg?
  • Un angajat care rămâne pe bucățica lui sau un angajat care caută să interacționeze cu alte departamente ca să obțină insighturi și să aibă o viziune de ansamblu?
  • Un angajat care face întotdeauna lucrurile conform procesului bătătorit sau care caută să îmbunătățească și să eficientizeze procesul?

Sunt foarte multe abordări de argumentare, însă la finalul discuției trebuie ca managerul tău să păstreze ideea clară că:

Investind în tine un curs la Școala IAA face o investiție de viitor în business.

Pentru că tu vei reveni cu concepte fundamentate, cu o gândire mai strategică și de ansamblu și sigur mult mai motivat.

Îți ținem pumnii și… Never Stop Learning!

Sursă; Sharon McCutcheon, Unsplash