Tot ce trebuie să știi înainte să pleci la cumpărături... de media!

Modulul Strategie și Planificare Media

Dragă Media Planner,
Ești la licență, master sau doctorat și ți-ar plăcea o carieră în media?

Lucrezi de 1-2 ani într-un departament de media, la un publisher sau într-o agenție de media? Simți nevoia să înțelegi mai bine acest ecosistem complex?

În 14 zile vei aprofunda fundamentele marketingului, vei înțelege principiile strategiei de media și vei învăța cum planifici o campanie și apoi să o monitorizezi și să îi evaluezi performanța campaniei în orice mediu, de la tradițional la digital.

Modul realizat împreună cu:

Cât

14 zile de curs. Adică 98 de ore de training.

Cum

Vinerea și sâmbăta, din 2 în 2 săptămâni, în intervalul 9-18.00. Calendarul detaliat este disponibil la cerere.

Unde

Sediul ARMA – Str. Promoroacă nr. 3A, et. 3, Aviației Office Building Sector 1, București

Ce înveți

1. INTRO - MOTIVAȚIE ȘI INSPIRAȚIE - 1 zi

Cu: Alexandra Dimitriu (Managing Director Publicis Groupe Media Bucharest) și Mihai Trandafir (Managing Director Universal McCann)

  • Rolul omului de media
  • Campanii demarate din insighturi de media: curente alternative în planificarea comunicării
  • Depășirea granițelor tradiționale: paid, social, search
  • Structura agenției de media și specializările din media
  • Instrumente folosite în industie (intro)
  • Studii de caz din media

2. NOȚIUNI FUNDAMENTALE DE BRAND BUILDING – 1 zi

Cu: Ștefan Teodorescu (Marketing Strategy & Capability Director Ursus Breweries)

  • Identificarea tendințelor, cercetarea și dezvoltarea pieței
  • Analiza concurenței
  • Elaborarea unor noi produse: strategie, dezvoltare, poziționare
  • Dezvoltarea personalității brandului: USP, poziționare creativă
  • Managementul marketingului: gestionarea relației cu agenția, structuri și roluri
  • Planul de marketing: strategie de comunicare, bugetare, alegerea vehiculelor de comunicare
  • Organizarea vânzărilor: relația cu departamentul de marketing, feedbackul din piață

3. INTRODUCERE ÎN STRATEGIA DE MEDIA – 1 zi

Cu: Alexandra Dimitriu (Managing Director Publicis Groupe Media Bucharest)

  • Introducere în planificarea media: arta și știința selecției vehiculelor media potrivite pentru nevoile de marketing
  • Obiective și strategii de media; principii pentru alegerea unei direcții strategice potrivite
  • Analiza competitivă și analiza audienței
  • Obiceiuri de consum media
  • Bugetare
  • Evaluare post achiziție
  • Workshop: media plan

4. INTRODUCERE ÎN EVALUAREA PERFORMANȚELOR PRODUSELOR MEDIA – 1 zi

Cu: Arina Ureche (Director General BRAT)

  • Introducere în teoria sondajelor: univers, eșantion, marja de eroare, extrapolări
  • Introducere în cercetarea de piață: obiective, tipuri, tehnici
  • Cercetarea media: obiective, alegerea metodologiei, eșantionare, rată de răspuns
  • Metode și tehnici de analiză: colectare, control, evaluare, ponderare, prelucrare, analiză, raportare
  • Relația dintre media și publicitate
  • Evaluarea performanței produselor media și indicatorii asociați
  • Introducere în strategia de media
  • Indicatori de media uzuali

5. VIZIUNE STRATEGICĂ: TV - 1 zi

Cu: Lucia Antal (Marketing Director PRO TV) și Mihai Trandafir (Managing Director Universal McCann)

  • Piața de TV în România
  • Studii ROI în TV
  • Setarea obiectivelor de campanie
  • Curente: Continuity, Recency, Burst
  • Procesul de implementare a unei campanii TV

6. SOFT & MONITORIZARE TV - 1 zi

Cu: Lucia Antal (Marketing Director PRO TV) , Liliana Mihăilescu (Director General Kantar Media Romania), Dragos Pinciu (Director de Operatiuni Kantar Media Romania)

  • Cercetarea de calibrare
  • Structurarea și configurarea panelului
  • Peoplemetrele Seria 5000 și tehnologia AudioMatching
  • Administrarea, managementul panelului și tehnici de control al calității
  • Monitorizarea programelor și spoturilor

7. EVALUAREA PERFORMANȚEI PRODUSELOR MEDIA – 2 zile

Cu: Arina Ureche (Director General BRAT) & Guests

PRINT

evaluarea performanței publicațiilor, realizarea, evaluarea și optimizarea unui plan de media pentru print, monitorizarea investițiilor în publicitate.

RADIO

evaluarea performanței stațiilor radio, realizarea, evaluarea și optimizarea unui plan de media pentru radio, monitorizarea investițiilor în publicitate

OUTDOOR

evaluarea performanței panourilor stradale, evaluarea și optimizarea unui plan de media pentru panotaj, monitorizarea investițiilor în publicitate.

8. INTRODUCERE IN COMUNICAREA ONLINE – 1 zi

Cu: Călin Rotăruș (master trainer DIMAQ) și Dragoș Stanca (Partener Think Digital Group & Presedinte BRAT).

  • Comportamentul consumatorului în mediul digital – customer journey
  • Ecosistemul digital din RO vs Global Market
  • Vedere de ansamblu a pieței media din România
  • Consumatorul de internet din Romania
  • Noțiuni de bază ale marketingului digital
  • Tehnologii digitale: Adservere, Analytics, Programmatic ecosystem, HTML/Wordpress
  • Elemente de planning
  • Strategia de conținut

9. TEHNICI SI TIPURI DE PROMOVARE ONLINE – 1 zi

Cu: Iuliana Ghiorghiță (Media Strategy Director Thinkdigital Romania) și Dragoș Stanca (Partener Think Digital Group & Presedinte BRAT)

  • Publicitate de tip Display Desktop & Mobile
  • Publicitate de tip Video
  • Publicitate de tip Native/Branded content
  • Publicitate de tip Programmatic
  • Ecosistemele Google, Facebook, Local & International Display
  • Ecosistemul de date BRAT DMP vs Google, Facebook și alte surse de date
  • Strategia / Mixul Media Optim

În cea de-a treia zi cursanții vor aplica cunoștințele printr-un exercițiu practic.

10. PROIECTE SPECIALE ÎN MEDIA – 1 zi

Cu: Alexandra Dimitriu (Managing Director Publicis Groupe Media Bucharest)

  • Context, obiceiuri de media și trenduri
  • Tipuri de proiecte speciale în TV: sponsorizare, formate si plasamente creative, conținut scurt și evaluarea lor
  • Proiecte speciale în digital: conținut, format, tehnologie
  • Proiecte speciale în alte media

11. PLANIFICAREA CAMPANIEI – 2 zile

Cu: Alexandra Dimitriu (Managing Director Publicis Groupe Media Bucharest) , Mihai Trandafir (Managing Director Universal McCann)

Ultimul weekend va însemna un workshop pe un brief concret: vom trece prin întregul proces de pregătire a campaniei și vom pune în aplicare instrumentele specifice industriei.

Evaluare

1. Lucrări de parcurs – notate pe o scala de 1-100 de către profesori.

2. Lucrare de absolvire – o lucrare individuala în care vei aplica toate noțiunile învățate pe parcursul modulului, pe un brief de la un client real, și notată de la 1-100.

Diploma de absolvire va fi acordată doar celor care obțin un scor final de peste 60 (medie ponderată a punctajelor obținute la examinările intermediare și cea finală).

Calendar

Cât costă?

Taxa se poate achita integral sau în 4 tranșe lunare egale. Pentru mai mulți studenți din aceeași companie, se acordă discount.

Inscriere

Pentru înscriere, vom avea nevoie de următoarele documente:

  • CV-ul tău actualizat
  • Completarea formularului de înscriere
  • un eseu în care să ne povestești motivația ta de a urma cursul și ce îți dorești să realizezi cu ajutorul lui

Criterii de selecție

  • Experiența în domeniu
  • Studii de specialitate
  • Interes și motivație
  • Gândire logică
  • Creativitate și fluență în exprimare

Punctajul maxim este de 20 de puncte.