Claudia Chirilescu este o business lady, cu experiență în management de companie de peste 15 ani, timp în care a trecut printr-o serie de suișuri și coborâșuri specifice antreprenoriatului. Claudia conduce echipa Spoon Media și este co-fondator la HipShops.com. În 2013 a simțit nevoia să își răspundă unor întrebări și să își fundamenteze cunoștințele acumulate în viața de zi cu zi a businessului venind la Modulul de Leadership al Școlii IAA.

am reușit cu ajutorul acestui curs să implementez o schimbare, să dezvolt serviciile către zona  digitală. Dacă nu aș fi urmărit pas cu pas și dacă nu aș fi fost avertizată de dificultățile unui astfel de proces, probabil că nu aș fi fost astăzi aici.

 

Pe scurt

Sunt Claudia Chirilescu, conduc echipa de la Spoon, și vreau să vă povestesc despre Școala IAA, dedicată profesioniștilor din marketing și comunicare. Veți învăța lucruri cu care vă veți duce a doua zi la birou și veți putea să le puneți în aplicare. Ca profesori veți avea practicieni din industrie, oameni care vă vor da foarte multe insighturi din meserie, din experiența lor de zi cu zi și, prin urmare, veți evita tot ce înseamnă conceptul de teoreticieni, de oameni care vorbesc din cărți și care de fapt nu s-au lovit prea mult de realitate. Aici vă veți lovi de o realitate foarte concretă, veți avea foarte multe informații utile de implementat la birou.

All time favs la Școală

A fost o ocazie extraordinară să îl cunoaștem pe dl professor Robert Weisz, și cred că sunt în asentimentul tuturor colegilor când spun asta. Dl Weisz este genul de profesor pe care nu aveți unde să-l întâlniți, să îl auziți vorbind sau nicidecum să luați feedback de la el, decât dacă mergeți la Școala IAA. Sunt profesori foarte prestigioși, care predau la Instituții Academice de primă clasă (Berlin School of Creative Leadership în cazul dl-ui Weisz) și doar dacă sunteți studenți ai acelor instituții, puteți să aveți șansa să îi aveți profesori. Noi am avut șansa grație Școlii IAA.

Robert Weisz ne-a învățat despre comunicare și despre change management, partea de comunicare te ajuta foarte mult sa ii intelegi pe ceilalti, sa comunici mai eficient cu ei. Sigur ca exista multe cursuri de comunicare dar metoda lui este una absolut special. Sunt sigură că toți dintre noi suntem mai eficienți în urma cursului, în sensul că ne atingem obiectivele cu care am intrat într-o întâlnire, sau dacă avem de obținut ceva de la un șef sau de la un coleg, cu siguranță vom știi să punem problema mult mai bine.

Cum și ce m-a ajutat

 

1. Cursul de change management

…a fost pentru mine foarte important pentru că eram într-o perioadă în care încercam să înțeleg care va fi viitorul firmei mele, Spoon, și am reusit cu ajutorul acestui curs să implementez o schimbare, să dezvolt serviciile către zona digitală, și pot să vă spun, că dacă nu aș fi urmărit pas cu pas și dacă nu aș fi fost avertizată de dificultățile unui astfel de proces, si dacă nu aș fi avut instrumentele cu care să evit insuccesul, probabil că nu aș fi fost astăzi aici.

 2. Cursul de Financiar

mi-a fost foarte util, pentru că eu am absolvit Facultatea de Farmacie și nu aveam background de management și

nu facusem cursuri financiare. Am invatat despre indicatorii financiari utili, cum să te poziționezi într-o discuție cu managementul, cu boardul de administrație, cu CFO-ul, lucruri foarte utile și pentru un antreprenor cu o oarecare vechime, ca mine.

Te ajută să înțelegi lumea financiară într-un mod foarte logic și lucrurile devin palpabile, rezonabile, de bun-simt. Ințelegi practice cum se raportează un VC sau un angel la un start-up.

De exemplu:

  • cum poți să îți capitalizezi firma, în cazul în care optezi pentru o listare cu acțiuni la bursă, o opțiune pentru toți dintre noi
  • cum să îți vinzi niște share-uri
  • cum să îți evaluezi compania în cazul în care vrei să atragi mai mulți acționari care să vină și să te ajute la dezvoltarea ei.

Sunt noțiuni extreme de importante, iar eu, care am Spoon de 14 ani, vă spun că după un anumit moment, ajungi într-un pas în care îți dorești să:

să te dezvolți printr-o fuziune sau printr-o asociere cu altcineva și este important să înțelegi felul în care se văd lucrurile din perspectiva financiară, nu doar viziune, misiune, și  portofoliul de clienti, ci și cum stai pe indicatori.

Mie, personal, mi-a fost extreme de util acest curs.

3. Networkingul

Un alt avantaj al Școlii IAA este faptul că cunoști oameni interesanți și, în funcție de nivelul și modulul pe care îl accesezi, vei avea colegi cam de aceeași vârstă și aceeași zonă de experiență și acest lucru va fi foarte util.

În viitor vei știi daca vei avea nevoie de vreun anumit tip de serviciu sau vreun anumit tip de knowledge, sau vrei să faci vreun parteneriat cu o companie, îți vei aduce aminte de colegul tău și îl vei suna și lucrurile vor merge ca unse.

Sau, la toate workshopurile la care veți participa, pentru că în timpul Școlii veți avea o mulțime de workshopuri, fiecare curs are cel puțin un workshop, poate chiar 3 sau 4, veți putea să lucrați în echipă și vă veți urmări colegii expunându-și ideile, susținându-le, prezentându-le.  Veți ajunge să înțelegeți cum gândesc ei, unii dintre ei vă sunt competitori și e important să-I cunoașteți, să stiți cum să vă raportați la ei, care sunt punctele lor tari.

Veți vedea care sunt challengerurile și, într-un fel, te ajută să îți dai seama că ce ți se întâmplă ție se întâmplă tuturor, și că de fapt există soluții și realizezi că numai împreună poți de multe ori să ieși dintr-o situație.

Noi, ca industrie, ar trebui să stam foarte aproape, deci networkingul de la IAA este extrem de valoros pentru că are o calitate foarte mare și se stabilesc relații autentice între oameni.

 

Modulul Leadership în Marketing și Comunicare se adresează celor care vor să implementeze proiecte de schimbare și transformare în business și să aducă inovația în inima echipei lor.

Modulul se organizează la cerere și pentru mai multe informații îi puteți scrie Laurei Tampa: laura.tampa[@]iaa.ro.

Vedeți și alte recomandări din partea absolvenților Școlii IAA: