Fulvia Olaru lucrează în Client Service de 5 ani și în prezent este Brand Communications Manager la Leo Burnett. Super ambițioasă, Fulvia e șefa de promoție a ediției #10 a Modulului Digital (Felicitări!! 👏), așa că am luat-o la întrebări despre cum i s-a părut experiența și cum crede că o va ajuta în viitor.

 

Care a fost motivația ta inițiala de a urma cursurile Modulului Digital de la Școala IAA?

Am primit un mail de la împărăție 🙂 prin care eram întrebată, alături de încă 3 colege, dacă vreau să fac modulul. Inițial am fost tentată să refuz, pentru că știam că urmează o perioadă foarte aglomerată la birou (ceea ce s-a și întâmplat), dar pe de altă parte mi-am dorit să văd cum mai arată școala alternativă de industrie și am zis că e un moment bun. După câteva discuții cu colegele mele de echipă, care au zis că mă vor susține cu workload-ul în perioada cursului, am zis da și asta a fost.

Cum a diferit realitatea de așteptările de dinainte? 

Neavând niciun fel de imagine despre cum se desfășoară cursul, mă așteptam să fie foarte multe exemple de „ce au făcut alții” și rețete diverse pentru diverse tipuri de business-uri / brand-uri.

Am fost surprinsă când am realizat că e cu multă practică și mult exercițiu (și time management-ul meu a fost surprins că a trebuit să fac teme acasă) și cu mai puține exemple.

Cumva așteptarea asta a fost comună tuturor cursanților și la un moment dat am cerut cu toții să vedem și mai multe studii de caz, ca să înțelegem mai bine și cum s-a aplicat în realitate o strategie pe structura pe care o studiam și am și primit acele exemple, so all was good.

Ce anume te-a intrigat și ți-a plăcut cel mai mult la curs?

Cred că cel mai mult mi-a plăcut întregul proces în sine: că am avut ocazia să lucrez în echipe cu alți oameni decât cu cei care lucrez în mod obișnuit, că am reușit să ajungem la niște idei (dacă le pot numi așa) chiar mișto împreună (după fiecare exercițiu care ne ieșea cât de cât bine ne auto-felicitam și glumeam că o să dăm un telefon echipei brand-ului respectiv să ne cumpere ideea), că am fost cumva forțați să schimbăm perspectiva (respectiv eu, om de agenție, să încerc să gândesc din perspectiva unui om de marketing și invers). Toate astea împreună și posibilitatea de a „lucra” (chiar și pentru câteva ore) pe niște branduri diferite de cele pe care am lucrat / lucrez în mod obișnuit au făcut toată experiența destul de simpatică.

Cum ți-ai menținut motivația pe parcursul modulului, astfel încât să închei magna cum laude, cum s-ar spune?

Eu am fost dintotdeauna și încă sunt o fire competitivă, așa că din momentul în care am aflat că după acest curs poți să fii nu doar absolvent, dar și șef de promoție, chiar mi-am dorit să fiu eu aia (hehe). În rest, m-a ajutat mult faptul că m-au sprijinit colegele de la job în perioada în modulului, ca să pot lipsi de la birou și să mă pot concentra exclusiv pe școală în zilele dedicate cursurilor.

Ne poți detalia puțin propunerea ta de la lucrarea individuală?

Mi-a fost destul de dificil să aleg un brand pe care să încep să construiesc lucrarea individuală, pentru că sunt prea multe opțiuni din care trebuia să aleg. Așa că am luat-o puțin invers: m-am gândit la câteva tensiuni relevante de la noi în momentul ăsta; așa am ajuns la educația sexuală (sau, mai bine zis, lipsa ei) și mai departe m-am gândit că cel mai bine s-ar potrivi pe o astfel de tensiune un brand de prezervative, așa că am ajuns la Durex și de acolo am luat tot procesul de construire a unei strategii (analiză – problemă – soluție – implementare). Din analiză am ajuns la un insight universal (poate prea universal), anume că, în general, părinții și copiii nu vorbesc despre sex / viață sexuală and all that. Rolul & misiunea brandului ar fi fost să faciliteze conversația despre sex între părinți și copii și așa am setat și obiectivele și am dezvoltat și tacticile care să ajute la atingerea acelor obiective.

Fulvia vs Cartoff

Cum îți propui să duci mai departe, la job, cunoștințele acumulate la Școala? Te-ai vedea în viitor într-un rol mai strategic pe viitor?

Momentan, aplic criteriile pe care le-am internalizat cu ocazia modulului atunci când evaluez diverse idei creative, platforme de comunicare, campanii, ș.a.m.d.

(atât dintre cele pe care lucrez eu, cât și pe care le văd din perspectiva de consumator). Și cred că e un exercițiu bun care îmi ține aparatul critic în priză. Nu știu dacă m-aș vedea neapărat într-un departament de strategie, pentru că deși sunt atrasă în principiu de munca de strateg în sine, cred că mi-ar lipsi partea de project management și de implementare efectivă a proiectelor.

Care ar fi sfaturile tale pentru viitorii cursanți?

Să încerce să ajungă la cât mai multe dintre cursuri pentru că intră toată informația mult mai așezat prin viu grai și exercițiu, decât prin handouts; să deschidă gura și să întrebe dacă n-au înțeles ceva, să spună dacă nu sunt de acord cu ceva și să își argumenteze și apere ideile și propunerile, fără teamă. Și să își facă toate temele de la curs 🙂

În cele din urmă, pentru că Școala e foarte mult și despre sharing de knowhow, ne poți propune 3 surse de unde îți iei tu doza de inspirație?

Recunosc că nu urmăresc anumite publicații de nișă în mod regulat (poate Fast Company și Wired), dar cumva ajung la mine toate noutățile din diverse domenii care mă intereseză prin intermediul oamenilor pe care îi urmăresc pe internet (adică prietenii și câțiva key opinion leaders, să le zicem). Din repertoriul local, citesc online (pe lângă știri) Vice România, Inclusiv, DOR și Scena9.

Ce mă mai inspiră sunt poveștile, de-asta orice melodie pe care o ascult (Spotify e un prieten de nădejde pentru că îmi dă mereu recomandări noi), orice carte pe care o citesc (am citit de curând Expres de Mihnea Mihalache Fiastru – super mișto) și orice serial pe care îl binge-uiesc (nici n-are rost să zic, dar Netflix) mă ajută într-un fel sau altul.

O mare sursă de inspirație pentru mine sunt și memele, pentru că iau și dau pulsul noutăților de pe internet (și aici vreau să menționez @deplasat_ pentru meme suculente cu și despre industrie).

Memă @deplasat

Și pentru că sunt o fană înfocată a emisiunilor de tip reality show, vreau neapărat să menționez aici că poate cea mai ușoară metodă să cunoști niște persoane din target pe care nu ai cum să le vezi altfel este să te uiți la reality shows. Nu zic că ăsta e motivul pentru care mă uit, că aș minți, dar este și ăsta un takeout. De la Insula Iubirii, Bravo, ai stil!, la Masterchef și altele asemenea, toate sunt plăcerile mele pe care nici măcar nu le consider vinovate.

 

Mulțumim, Fulvia și mult succes în continuare!