La finalul lunii martie am organizat, alături de The Network, un atelier de două zile despre Strategia Oceanului Albastru, mai precis o simulare de business în care participanții au putut testa impactul asupra unei afaceri fictive, în contexte de piață diferite și pe perioade diferite.

Trainingul a fost susținut de Eusediu Margasoiu, Managing Partner The Network și singurul roman acreditat în SUA de StratX în Blue Ocean Strategy Simulation. Înainte de curs, Eusediu le-a recomandat participanților să parcurgă cartea „Blue Ocean Strategy” a lui Chan Kim și Renee Mauborgne. O puteți cumpăra de aici sau puteți asculta varianta audio:

 

Cursanții, senior executives, directori de marketing, strategi, oameni de business din FMCG, retail, panificație, au  venit „cu temele făcute” și astfel nu au mai zăbovit prea mult pe partea teoretică.

Eusediu le-a prezentat simulatorul de business și s-au apucat de treabă.

Împărțiți în echipe cu rol managerial, cursanții au fost puși să modifice diferiți parametrii de business și apoi să ia decizii în grup. Spre exemplu, un exemplu de simulare a fost relocarea unei fabrici și cum poți optimiza procesul pentru a fi cât mai cost-effective.

Eusediu Margasoiu ne explică cum ne poate o gândire de tip blue ocean să provoace status quo-ul în business

„Strategia Oceanului Albastru se adresează creării de piețe noi prin studierea ‘non-consumer’-ului, iar în cazul României adresabilitatea este destul de largă. Sa luăm, de exemplu, piața asigurărilor.

România continuă să aibă una dintre cele mai scăzute rate de penetrare a asigurărilor de viață din Europa, cu un grad scăzut de dezvoltare, chiar și în comparație cu statele centrale și est europene. În acest context, jucătorii principali se luptă „sangeros” pe cele câteva procente din populație care au asigurări de viață. Sau ar putea alege calea ‘Blue Ocean’ și să exploreze marea masă a celor care nu au asigurări.

Workshopul Blue Ocean Strategy Simulation ar fi scânteia care ar putea iniția această cale.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

În acest context, ultimul workshop BOSS de la IAA a provocat paradigmele după care funcționează marea majoritate a firmelor din România. Participanți din industriile de carne procesată, panificație și retail au simulat ‘oceane albastre’ și au plecat plini de entuziasm să „răstoarne ordinea de fapt” din piețele în care concurează !”

Iată cum a văzut Daniel Bitere, Director de Marketing al grupului Agricola, workshopul de 2 zile

„În fiecare zi ducem o luptă internă cu noi, dar și cu colegii din companie, pentru a găsi resurse și idei în a câștiga: 1% mai multă cotă de piață, 1 cm de raft în plus, 1% în plus la profit.

Ne învârtim în același cerc analizând: competiția, resursele interne, consumatorii și vrem totuși să obținem rezultate diferite adesea uitând de non-consumatori.

Blue Ocean Strategy Simulation este procesul care ne schimbă paradigma, ne arată cât de ușor se pot obține rezultate spectaculoase înotând în oceane albastre, fără concurență prin diferențiere și costuri reduse; iar Eusediu Margasoiu este cel mai bun facilitator al acestui proces deoarece nu numai că l-a studiat, ci l-a și aplicat la mai multe companii cu rezultate remarcabile. Rezultate le-am văzut și le-am trăit, pe viu, la compania pentru care lucrez de mai bine de 9 ani.”

Vă așteptăm și pe voi să învățați să înotați în oceane albastre, cât de curând.

Fii primul care află de un nou workshop, seminar sau de resurse de la profesorii Școlii!